30 гадоў з дня першага палёту самалёта Су-27СК

25 лістапада 1991 года лётчык-выпрабавальнік Н. П. Неснов здзейсніў першы палёт на шматмэтавым самалёце Су-27СК. Аднамесны франтавы знішчальнік Су-27СК з'яўляецца экспартным варыянтам самалёта Су-27, які выпускаецца серыйна з 1991 года на КнАВА (сёння – філіял ААТ «Кампанія Сухі" " Камсамольскі-на-Амуры авіяцыйны завод імя Ю. А. Гагарына").

Самалёт прызначаны для заваёвы панавання ў паветры шляхам знішчэння пілатуемых і беспілотных лятальных апаратаў кіраванымі ракетамі сярэдняй далёкасці і ў блізкім паветраным баі, знішчэння надводных і наземных мэтаў некіравальнай зброяй, пры вядзенні аўтаномных і групавых дзеянняў у любых метэаўмовах.

З 1992 года самалёты гэтага тыпу пастаўляліся на экспарт у Кітай, В'етнам, Эфіопію і ў Інданэзію. У Кітаі, у адпаведнасці з Міждзяржаўным пагадненнем, з 1998 года арганізавана ліцэнзійная вытворчасць Су-27СК пад пазначэннем F/J-11. Першы ліцэнзійны ўзор самалёта, сабраны на заводзе ў г. Шеньяне, аблятаны 16 снежня 1998 года.

Даведачна: ААТ «558 АРЗ» серыйна выконвае капітальны рамонт і мадэрнізацыю самалётаў тыпу Су-27 (УБ) з 2003 года. На гэты час калектыў ААТ «558 АРЗ» выканаў рамонт больш за 50 адзінак самалётаў тыпу Су-27/Су-30 розных мадыфікацый. У ходзе капітальнага рамонту ААТ «558 АРЗ» выконвае глыбокую мадэрнізацыю самалётаў Су-27/Су-30 з мэтай павышэння іх баявых і эксплуатацыйных характарыстык.

Выкананне мадэрнізацыі самалётаў дазваляе стварыць шматмэтавы авіяцыйны комплекс, здольны знішчаць паветраныя і наземныя цэлі рознымі авіяцыйнымі сродкамі паражэння. Абноўленая авіёніка дазваляе самалёту ўжываць ракеты класа «паветра-паветра» РВВ-АЕ і розныя авіяцыйныя сродкі паражэння (уключаючы карэкціруемыя) класа «паветра-паверхня»: ракеты Х-31А, прызначаныя для знішчэння надводных цэляў, Х-31П - супрацьрадыёлакацыйная ракета, ракеты з лазерным навядзеннем - Х-25МЛ і Х-29Л, ракеты з тэлевізійнай галоўкай саманавядзення - Х-29Т, а таксама кіруемыя авіябомбы КАБ-500КР/Л і КАБ-1500Л/КР