35 гадоў сусветнаму рэкорду часу ўздыму самалёта на 3000 метраў!

27 кастрычніка 1986 г. лётчык-выпрабавальнік В.Г. Пугачоў на самалёце П-42 абнавіў сусветны рэкорд часу ўздыму на 3000 метраў. Ён дасягнуў вышыню за 25,4 секунды, а 15 лістапада дасягнуў вышыні 6000, 9000 і 12000 метраў за 37,1 с, 47,0 с і 58,1 с адпаведна, палепшыўшы пратрыманыя больш за дзесяць гадоў рэкорды амерыканскага лётчыка Р. Сміта. на спецыяльнай мадыфікацыі самалёта F-15 (F-15A-6-MC, 72-0119, Streak Eagle), больш чым на дзве секунды.

П-42 - спецыяльна падрыхтаваная для рэкордных палётаў мадыфікацыя самалёта Су-27 (Т10-15): з самалёта дэмантавалі СКУ, РЛС, ОЭПС, пакарацілі цэнтральную хваставую бэльку, паменшылі плошчу вертыкальнага апярэння і зрабілі іншыя мерапрыемствы па памяншэнні ўзлётнай масы. Прынятыя меры дазволілі дабіцца ўнікальнай цягаўзброенасці машыны на старце, роўнай амаль дзвюм адзінкам. Дзякуючы гэтаму, П-42 атрымаў магчымасць разганяцца і нават пераходзіць гукавы бар'ер у рэжыме вертыкальнага набору вышыні.

Усяго з 1986 па 1990 год быў устаноўлены 41 афіцыйна зарэгістраваны FAI сусветны рэкорд хуткапад'ёмнасці і вышыні палёту, частка з іх з'яўляюцца абсалютнымі рэкордамі. Дыпломы сусветных рэкардсменаў атрымалі лётчыкі-выпрабавальнікі ОКБ Сухога В.Г. Пугачоў, Н.Ф. Садоўнікаў, А.Г. Цой і А.І. Фралоў.

Пацвярджэннем высокіх баявых характарыстык самалёта з'яўляецца камерцыйны поспех Су-27 на сусветнай арэне. Як базавая канструкцыя, Су-27 меў вялікія рэзервы кампаноўкі, гэта дазволіла ОКБ у наступным разгарнуць працы па ім мадыфікацыйнаму развіццю.

Даведачна: ААТ «558 АРЗ» серыйна выконвае капітальны рамонт і мадэрнізацыю самалётаў тыпу Су-27 (УБ) з 2003 года. На гэты час калектыў ААТ «558 АРЗ» выканаў рамонт больш за 50 адзінак самалётаў тыпу Су-27 / Су-30. У ходзе капітальнага рамонту ААТ «558 АРЗ» выконвае глыбокую мадэрнізацыю самалётаў Су-27/Су-30 з мэтай павышэння іх баявых і эксплуатацыйных характарыстык.

Выкананне мадэрнізацыі самалётаў дазваляе стварыць шматмэтавы авіяцыйны комплекс, здольны знішчаць паветраныя і наземныя цэлі рознымі авіяцыйнымі сродкамі паражэння. Абноўленая авіёніка дазваляе самалёту ўжываць ракеты класа «паветра-паветра» РВВ-АЕ і розныя авіяцыйныя сродкі паражэння (уключаючы карэкціруемыя) класа «паветра-паверхня»: ракеты Х-31А, прызначаныя для знішчэння надводных цэляў, Х-31П - супрацьрадыёлакацыйная ракета, ракеты з лазерным навядзеннем - Х-25МЛ і Х-29Л, ракеты з тэлевізійнай галоўкай саманавядзення - Х-29Т, а таксама кіруемыя авіябомбы КАБ-500КР/Л і КАБ-1500Л/КР