45 гадоў з дня першага палёту эксперыментальнага ўзора самалёта МіГ-29

6 кастрычніка 1977 года шэф-пілот ДКБ МіГ А. В. Фядотаў падняў у паветра першы эксперыментальны ўзор самалёта МіГ-29. МіГ-29 адкрыў новую эру ў развіцці лёгкіх знішчальнікаў. Ён стаў першым у свеце самалётам гэтага класа, які спалучае неперасягненую эфектыўнасць у манеўраным паветраным баі са здольнасцю атакаваць праціўніка ракетамі сярэдняй далёкасці і блізкага бою.

Пабудова першага вопытнага экземпляра знішчальніка МіГ-29 (бартавы нумар 901) завяршылася ў жніўні 1977 года. Пасля завяршэння ў 1982 годзе шырокамаштабнай праграмы лётных выпрабаванняў новы самалёт быў запушчаны ў серыйную вытворчасць на МАПО (сёння — вытворчы комплекс №2 АТ «РСК «МіГ») і ў 1987 годзе быў афіцыйна прыняты на ўзбраенне ВПС СССР. З 1986 года знішчальнікі МіГ-29 шырока пастаўляюцца на экспарт. Першыя машыны ўжо ў 1986 годзе атрымала Індыя, а ў наступным годзе за ёй рушылі ўслед Югаславія і Ірак, у далейшым геаграфія паставак знішчальніка толькі павялічвалася.

Усяго было выпушчана больш за 1600 знішчальнікаў гэтага тыпу, якія стаяць на ўзбраенні больш за 25 краін свету.

Нягледзячы на тое, што з моманту першага палёту эксперыментальнага ўзора знішчальніка МіГ-29 прайшло 45 гадоў, сёння працягваецца серыйны выпуск удасканаленых мадыфікацый МіГ-29 – шматфункцыянальных знішчальнікаў МіГ-29СМТ, МіГ-29М/М2, МіГ-29К/КУБ.